Ancient Yoga

Budyń z kaszy jaglanej

Wegański budyń waniliowy z kaszy jaglanej


Smak dzieciństwa. 

Ten deser to smak mojego przedszkolnego podwieczorka. Pamiętacie?

Przyznam, że rzadko mam ochotę na deser, ale taki budyń zjem zawsze ;)

Jest pożywny, zdrowy i smakowity!

Kto powiedział, że trzeba jeść deser na deser? Ja z powodzeniem jem go także na śniadanie!

Przypomina mi się też reklama: 

"Smutno Ci? - A może budyń?"

Zachęcam do wykonania! Dziecinnie proste i szybkie!

Składniki:

  • Kasza jaglana (60 g)
  • mleko roślinne (1 szklanka, dowolne)
  • sok malinowy
  • jagody na ksylitolu lub ulubiona konfitura
  • ksylitol lub miód
  • szczypta soli
  • laska wanilii
  • trochę wody
  • opcjonalnie: cynamon, kardamon.

Wykonanie:

Ugotować kaszę jaglaną na mleku roślinnym i wodzie (w proporcji „pół na pół”).

Dodać do ugotowanej kaszy: szczyptę soli, laskę wanilii (ziarenka), dosłodzić dowolnie ksylitolem lub miodem, dodać szczyptę cynamonu, kardamonu lub inne korzenne przyprawy.

Następnie wszystko zblendować do uzyskania gładkiej masy (ewentualnie dolewając mleko roślinne, tak by wyszła budyniowa konsystencja).

Po zblendowaniu, przełożyć do miseczki i polać sokiem malinowym lub dodać ulubioną konfiturę, a w sezonie świeże owoce!

Gotowe! Smacznego!

Mar 07, ’21