Ancient Yoga

Wegański smalec z fasoli

Bardzo lubię kanapki, choć te, często mają nieciekawy PR, bo kojarzą nam się, tak jak na przykład mi - z suchym chlebem, z serem i ketchupem (inwencja przedszkolna) - zapychające, nudne i raczej niezdrowe.

Weganizm polubiłam za inwencję twórczą, a moment, w którym odkryłam, że pastę na chleb można właściwie zrobić ze wszystkiego, był "przełomowym" ;), zwłaszcza jeśli znudził się klasyczny hummus.

Kultowy chyba już przepis od Jadłonomii, zmodyfikowałam pod siebie.

Smalec jest pyszny i wszyscy się nim zajadają, gdy pojawia się na stole.

Bardzo prosty i szybki w wykonaniu, zdrowy i dostarcza nam porządną porcję białka!



Składniki:


  • Fasola Jaś lub z puszki/ słoika 300 g
  • Cebula 1 szt. 
  • Jabłko 1 szt.
  • Przyprawy: Kumin, Majeranek, Sól, Pieprz 
  • Sok z cytryny 1 łyżka
  •              Olej rzepakowy 2-3 łyżki



Wykonanie:


Jeśli używamy suchej Fasoli Jaś, to poprzedniego dnia należy namoczyć fasolę i odstawić na noc.

Po namoczeniu należy ugotować fasolę w dość dużej ilości wody.

Jeśli używamy tej z puszki lub słoika - pomijamy ten krok i tylko odcedzamy fasolę z wody.

Następnie należy zblendować fasolę.

W między czasie na patelni podsmażamy na oleju drobno pokrojoną w kostkę cebulkę i jabłko, do których dodajemy przyprawy: dużą ilość majeranku (czubata łyżka), łyżeczkę kuminu oraz sól i pieprz do smaku. Dodajemy także sok z cytryny, który zadba o piękny, jasny kolor pasty i sprawi, że smalec będzie miał świeży, lekki smak.

Po podsmażeniu, zawartość patelni dodajemy do zblendowanej fasoli i wszystko mieszamy. Nie blendujemy już wszystkiego.

Pasta uzyskuje wspaniałą konsystencję, dzięki temu, że baza z fasoli jest gładka, a miękkie jabłko z cebulką tworzą przyjemną niespodziankę dla podniebienia i dodają nuty słodyczy.


Najlepiej smakuje z ogórkiem kiszonym;)


Gotowe! Smacznego!

Mar 21, ’21